۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

ای برادران کوئن کجایید؟

آخرین ساخته برادران کوئن، فیلمی است با نام TRUE GRIT که به فارسی "شاید" بتوان آن را چیزی مثل صلابت واقعی ترجمه کرد. داستان بر اساس کتابی است با همین عنوان از چارلز پورتیس که در سال 1968 منتشر شد و دستمایه ساخت فیلمی با نام مشابه به کارگردانی هنری هاتاوی قرار گرفت. در این فیلم جان وین، بازیگر افسانه ای فیلمهای وسترن، نقش اول مرد را بازی کرد و جایزه اسکار را به خاطر این نقش در سال 1969 بدست آورد.
دختر چهارده ساله ای به نام متی روس، می خواهد تام چینی را پیدا کند و انتقام قتل پدرش را از او بگیرد. او برای این کار بالاخره روستر داگبرن (جان وین)، مارشال جنجالی را برای کمک متقاعد می کند اما لابوف، رنجر اهل تکزاس هم به دنبال تام چینی است و ضلع سوم مثلث را شکل می دهد... .
در روایت امروزی اتان و جوئل کوئن از داستان، جف بریجز برنده اسکار بازیگری در سال 2010 برای فیلم دل دیوانه، قدم در راه جان وین می گذارد. مت دیمون نقش لابوف را بازی می کند و هایلی استاینفلد نقش متی روس.
برادران کوئن از اولین فیلم بلندشان در سال 1984 تا حالا بسیار پرکار بوده اند و جوایز زیادی را هم بدست آورده اند. از جمله فیلم هایشان فارگو و جایی برای پیرمردها نیست، شش جایزه اسکار را به خود اختصاص داد، اما برای من فیلم ای برادر کجایی؟ (سال 2000) دوست داشتنی ترین فیلم آنهاست، روایت پست مدرنی از اودیسه هومر با کلاژی از ژانرهای مختلف سینمایی و نشانه ها.

* عنوان پست بر گرفته از فیلم ای برادر کجایی؟
لینک تصویر
لینک تریلر

پانوشت: سایت بی بی سی فارسی نام این فیلم را "بی باک" ترجمه کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: