۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

ابتذال در ابتذال

چند روزی است که یک ویدئو از گروه مهران مدیری در دنیای مجازی دست به دست می چرخد. یکی دیگر از آن برنامه ها با موضوع شبکه های ماهواره ای، اما این بار به جای پخش از تلویزیون حکومتی، سر از اینترنت در آورده است. واکنش ها هم متفاوت است عده ای آن را شاهکار دیگری از مهران مدیری می دانند و به اصطلاح آن را "لایک" می کنند، بعضی ها هم می گویند : دیدید راست می گفتیم؟ او هم از مزدوران رژیم است.
شخصا هیچوقت تمایلی به داشتن آنتن ماهواره و دیدن برنامه های آن نداشته ام، حتا اگر فرض کنیم که همه این تعداد نجومی کانال، برنامه های مفیدی داشته باشند (فرض محال) باز هم فکر می کنم راه های بهتری برای هدر دادن وقت وجود دارد. با این وجود دیدن این ویدئو که سراسر ناسزا به آدم های دیگر است و طنز نام گذاری می شود، برایم تاسف برانگیز و البته سوال برانگیز بود.
به فرض که همه این شبکه ها مبتذل باشد و برنامه هایش توسط آدمهای نامتعادل (به تعریف رسمی رژیم) اداره می شود، حالا اگر ابتذال را کمی دقیقتر تعریف کنیم مثلا تخریب شخصیت منتقدان، دروغگویی در روز روشن، ترویج خرافات، بازتولید ریاکاری و نان به نرخ روز خوری و ... را هم در نظر بگیریم، آن وقت تلویزیون حکومتی که با سرمایه مردم تغذیه می شود، مبتذل نیست؟
دموکراسی خواهی و مطالبه آزادی چیزی نیست که با چسباندنش به تبلیغ داروهای تقویت جنسی، مضحکه و احتمالا انکارش کنید. راستی شما که اینقدر خوب با "پارک دانشجو" و فضای آن آشنایی دارید، بد نیست یک تور هم برای مقامات بگذارید تا در سخنرانی هایشان در خارج از کشور، وقتی در باره رعایت حقوق دگرباشان مورد پرسش قرار می گیرند، اصلا وجود آنها را از بیخ و بن انکار نکنند.
و باز هم راستی، حالا که روزنامه ها در کما هستند، همین شبکه های ماهواره ای که زیر امواج پارازیتند و حتا معتدل ترین وبلاگ ها هم حق وجود ندارند، پس دیگر مشکل کجاست؟

لینک تصویر

۵ نظر:

دلفین گفت...

سلام
لابد مشکل از ما و همسال ماست

محسن گفت...

تصویر خوبی بود
فکر می کنم باید برخی لغات درست معنی نشوند تا نا به جا به کار نرود
اما دروغ رانمی دانم! کاش هرکس راست می گفت حاله نوری داشت و هرکرکس دروغ چنگکی خونی در دست...

لی گفت...

اینکه تو این ویدئو در بعضی جاها تندروی شده رو قبول دارم . اما باید بپذیریم که تا به حال تمامی انتقادهائی که در قالب طنز بوده خیی پاستوریزه تر از این نوع کارها بوده .
البته فرمایش شما هم متین و تلویزیون ایران هم دست کمی از برخی شبکه های ماهواره ای نداره ...

masoud گفت...

مسعودمیرزاییم
تاحالافکرکردی جراباحالی چون اسمت مسعوده
بامطالبی که نوشتی موافقم
چیزی که مهم نیست هنر. رسانه ومخاطبه
همه چسپیدن به این سیاست لعنتی
ومتوجه نیستندکه همه چیزمون داره فدای سیاستهای مصلحت اندیشانه میشه
سپاس

مسعود گفت...

مخلصیم "مسعود" خان میرزایی ):