۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

صدایی از جنوب

فقط جنوبی ها نبودند که احساس کردند کسی دارد با صدای آنها اعتراض می کند، اعتراض به در حاشیه انگاشته شدن و دیده نشدن. این را می شود از کامنت هایی که در صفحه فیس بوک برنامه گذاشته شده فهمید. ترک ها، کردها، لرها و حتا خود مرکز نشین هایی که به این تحقیر آگاهند. هر چند که بعضی ها هم او را از آداب شرکت در یک برنامه تلویزیونی به دور دیدند آنجا که همه رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی را به خاطر پیروی از این انگاره، "احمق" خطاب کرد.

سعید شنبه زاده، بر خلاف دیگر مدعوین برنامه پارازیت، بدون واهمه، خودش بود و از فرصتی که داشت برای دفاع از همه کسانی استفاده کرد که در ایران "شهرستانی" نامیده می شوند و این، یعنی این که نه هنری که دارند جدی است و نه محرومیتی که به آنها تحمیل شده است.

منبع عکس


پانوشت
لینک اجرای سعید شنبه زاده و حبیب مفتاح بوشهری در موزه لوور پاریس
لینک اجرای یکی از کارهای استاد قنبر راستگو توسط گروه کرونوس که شنبه زاده در این مصاحبه به آن اشاره کرد.

۳ نظر:

هیچکس گفت...

بله.من هم دیدم.واقعا زیبا و عالی بود.حتی همان کلمه ی احمق بسیار دقیق و به جا به کار برده شد.من که خوشم اومد.دنبال پیدا کردن کاراش افتادم.اگه کسی کمکی کنه خوشحال میشم.من تازه اولین بار توی برنامه پارازیت دیدمشون.

صدای بندر گفت...

بیانیه هنرمدان بندرعباس در صدای بندر

دایره گفت...

... و من آن شب چه قــــدر دلم سوخت به حال این پسرک تلخ زخمی ... همو که بارها و بارها در شبکه های جهانی دیده بودمش و انگار می کردم که چه خوب که دستکم یک نفر رهاست از زخم هرچه خار فرهنگی ست !

برای او خاطری خالی از خاطره های تلخ عقده ساز و برای سرزمینم فهمی آرزو می کنم " فرهنگ رنگین کمانی " را ... باشد که روزی - نه خیلی دور - تمــــــام رنگ ها را پاس بدارد و ... لایق حــــرمت و آزادی !